răbdare

Mi-am obișnuit sufletul cu lovituri și dezamăgiri, încât atunci când tu i-ai oferit mângâieri și flori n-a știut să răspundă. Să nu te superi pe el, nu este vina lui că n-am știut niciodată să privesc mai departe de masca pe care o purtau unii oameni, nu e vina lui că am ales să rămân o copilă naivă care credea în bunătatea oamenilor care îi făcuseră rău de atâtea ori. Nu e vina lui că a iubit persoane care nu meritau. Nu e vina lui că nu i s-a răspuns la fel de cele mai multe ori.

Este vina mea, că deși știam unde trebuie să privesc, îmi întorceam privirea, în încăpățânarea de a crede că am dreptate, că unele persoane sunt mai bune decât par. Dar vreau să-ți spun ce cred eu acum despre asta. Nu cred că trebuie să cauți tu bunătatea într-un om dacă el ține să-ți arate doar partea urâcioasă, nu trebuie să crezi tu într-un om dacă nu îți dă niciun motiv pentru a o face. Nu trebuie să cauți tu să ajuți pe cineva dacă nu îți cere ajutorul. Oamenii care nu cer ajutor nu vor într-adevăr să fie ajutați, eu cred că ăsta e adevărul. Restul sunt povești. Că au nevoie de ajutor, e drept, sunt mulți, dar până când nu cer ajutorul nu și-l doresc cu adevărat. Așa că, ar trebui să încetezi să cauți să crezi în persoanele care nu-ți exprimă cu adevărat ceva.

Să îi lași în urmă pe cei care nu te apreciază, să nu-i urăști, să nu-i urăști nici pe cei care te-au rănit, să nu urăști pe nimeni, căci nu le faci lor rău, ție îți faci, îți otrăvești sufletul. Să îi lași în urmă pe cei care nu te mai vor în viața lor, să nu le cerșești atenția, prezența. Să le respecți dorințele și alegerile făcute și să te respecți.

Oh, din nou am vorbit prea mult, dar știi că așa sunt eu. Îți spuneam să mă ierți și să ai răbdare cu mine, căci sufletul mi-e confuz acum. 

răbdare

6 thoughts on “răbdare

  1. acum m-ai făcut să zâmbesc, dar nu cu un zâmbet vesel, ci cu unul trist… mi-aduc aminte de câte ori am făcut greșeala asta și nu înțelegeam de ce, mereu se termina prost. ei bine anii trec… și îmbătrânim cu regrete

    Like

Leave a Reply

